یکشنبه, 01 مهر,1403

­

ﺳﻪشنبه, 02 مرداد,1403

علما و زیارت عاشورا

علما و زیارت عاشورا

­

قدسی بودن زيارت عاشورا سبب شده که علماي بزرگ و اساتید ما ـ با آن مشاغل علمی و مراجعاتی که براي آنها بوده ـ مقید به خواندن زيارت عاشورا باشند، تا جايی که بعضی از علماي بزرگ بر خواندن مداوم آن تأکید داشتند،
از جمله:
­1️⃣آيت الله حاج شیخ محمد حسین غروي اصفهانی، صاحب تألیفات و ديوان از خدا خواسته بودند که آخر عمرشان زيارت عاشورا بخوانند و بعد قبض روحشان بشود، و دعاي ايشان مستجاب شد و بعد از تمام زيارت عاشورا از اين عالم درگذشتند.
­2️⃣آيت الله شیخ صدرا بادکوبه اي با تبحّرش در علوم عقلیّه و نقلیّه آنچنان مقیّد به زيارت عاشورا بود که به هیچ عنوان آن را ترك نكرد و کسی باورش نمی آمد که ايشان اين چنین پايبند به عبادت و زيارت عاشورا باشد.
­3️⃣ آيت الله شیخ مرتضی انصاري اهل تداوم به زيارت عاشورا بود، با صد لعن و صد سالم در حرم امیرالمؤمنین(ع) بود­ و در اثر مداومت به زيارت عاشورا چنان زبان ايشان سرعت پیدا کرده بود که اين زيارت را حدود نیم ساعت و اندي با صد لعن و صد سالم می خواندند. و اگر کسی مداومت ايشان را ملاحظه می کرد، گمان نمی کرد که در مسائل علمی کار می کند و فقط اهل زيارت است و از طرفی، وقتی کارهاي علمی ايشان را مشاهده می کرد، باورش نمیشد که ايشان اهل مداومت به زيارت عاشورا باشد.


✍️ ماهنامه مبلغان/ ش 183
📣 برای مطالعه بیشتر مقاله به لینک زیر مراجعه نمایید
www.namayenarjes.com

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان