شنبه, 31 شهریور,1403

­

شنبه, 27 آبان,1402

مراسم افتتاحیه دوره علمی تربیتی حوا ویژه جمعی از بانوان مسلمان اندونزی

مراسم افتتاحیه دوره علمی تربیتی حوا ویژه جمعی از بانوان مسلمان اندونزی

­

خانم منور شایسته خوی مدیر موسسه علمی و تحقیقی مکتب نرجس، در مراسم افتتاحیه دوره علمی تربیتی حوا ویژه جمعی از بانوان مسلمان اندونزی­­که شب گذشته در سالن اجتماعات هتل خورشید هشتم برگزار شد، اظهار داشت: بنیاد بین المللی گوهرشاد مجموعه‌ای است که با هدف ایجاد حرکت تحول خواهانه زنان جهان در مسیر پیشرفت، عدالت و معنویت تشکیل شده و اولین حرکت بین المللی شعبه مشهد با برگزاری این دوره علمی آغاز می‌شود.

وی با اشاره به ارتباط گیری و شبکه سازی بانوان اثرگذار جهان، برگزاری همایش‌های علمی و فرهنگی، هنری، ورزشی، رسانه‌ای، اقتصادی و اجتماعی را از اهداف این بنیاد بین المللی عنوان کرد و ادامه داد: برقراری ارتباط با نخبگان، کارآفرینان و کنشگران دغدغه‌مند در حوزه زنان و خانواده و توانمندسازی آنان از دیگر اهداف موجود است.

مدیرعامل بنیاد بین المللی گوهرشاد شعبه مشهد، در ادامه به محورهای این مجموعه بین المللی اشاره کرد و افزود: اتحادیه بین المللی بانوان تاثیرگذار، صندوق بین المللی بانوان تاثیرگذار، شناسایی و بزرگداشت بانوان تاثیرگذار جهان، جایزه جهانی گوهرشاد و برگزاری کرسی‌ها و همایش‌های علمی با محوریت زنان، از جمله محورهای این مجموعه می‌باشد.

وی تأکید کرد: گوهرشاد با تمرکز بر اراده و توانایی زنان به‌منظور بهبود و پیشرفت جهان به امید روزی است که زنان به‌عنوان نیروهای تحولی و الهام بخش، با توانایی‌های خود به گسترش جهانی عدالت کنند.

خانم شایسته خوی در ادامه به تعریف­هویت زن مسلمان، شاخصه‌ها و ویژگی‌های آن‌ها براساس قرآن کریم­پرداخت و خاطرنشان کرد: با استناد به آیات قرآن، زن در آفرینش دارای دو بُعد روحی و جسمی است و از همان گوهری آفریده شده که مرد آفریده شده و تفاوتی در ماهیت زن و مرد نیست.

وی با اشاره به آیاتی از سوره‌های اعراف و احزاب پیرامون نقاط مشترک زنان و مردان در تکامل پذیری و زیبایی، اظهار کرد: در اسلام نه تنها زن جایگاه مناسبی از منظر قران کریم دارد، بلکه مانعی برای حضور اجتماعی او وجود ندارد و به همین جهت خداوند در سوره توبه آیه ۷۱ بیعت زنان در مسائل سیاسی، حضور در حاکمیت سیاسی را عنوان می‌کند و با نگاه توحیدی به جایگاه زنان، بر طبق بررسی‌های انجام شده زنان نباید برده مردان شوند که برای اثبات حضور خود در جامعه از جذابیت جنسی بهره بگیرد.

وی تصریح کرد: زن مسلمان شکل سومی از زنان دنیا است که همانند تفکر غربی که تمام هویت خود را در جنسیت خود خلاصه کند فکر نمی‌کند، بلکه بانوی مسلمان خانواده‌گرا و پاک زیست است و ضمن حفظ و مراقبت از خانواده، در اجتماع حضور پیدا می‌کند.

وی تأکید کرد: زن مسلمان ضمن مراعات مسائل شرعی در جامعه حضور سازنده دارد، او شخص گران بهایی است که دارای نقش و الگو است و نسبت به دو الگوی دیگر جامعیت دارد، زیرا در سه بُعد متوازن رشد می‌کند، بُعد فردی، خانوادگی، همسری نمونه، مادری فداکار و از همین طریق حضور در مجامع علمی به عنوان یک مدیر موفق و معلمی ممتاز است.

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان