ﺳﻪشنبه, 25 اردیبهشت,1403

­

دوشنبه, 26 بهمن,1394

معرفی کتاب « فاطمه سلام الله علیها اوج مقام انسانی زن »

معرفی کتاب « فاطمه سلام الله علیها اوج مقام انسانی زن »

­مجموعه ای از سخنرانی های استاد فاطمه اعتمادی ( رحمه الله علیها ) در دهه های 60 و 80 به مناسبت روز زن و شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها ) می باشد که توسط گروه شیعه شناسی مؤسسه علمی – تحقیقی مکتب نرجس جمع آوری شده و توسط انتشارات طنین قلم در ( 103 صفحه ) در سال 1394 به چاپ رسیده است .

­

مجموعه ای از سخنرانی های استاد فاطمه اعتمادی ( رحمه الله علیها ) در دهه های 60 و 80 به مناسبت روز زن و شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها ) می باشد که توسط گروه شیعه شناسی مؤسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس جمع آوری شده و توسط انتشارات طنین قلم در ( 103 صفحه ) در سال 1394 به چاپ رسیده است .

در این کتاب مطالب زیر به چشم می خورد :

در ابتدا با توجه به آیات قرآن خلقت زن و مرد را از یک نفس واحده دانسته و تقسیم انسانها به زن و مرد را جهت بقای نسل لازم می داند و داشتن تقوا را تنها ملاک برتری انسانها قرار داده است و پس از توضیح مختصری در مورد مقام حضرت مریم (سلام الله علیها ) به بررسی شخصیت حضرت خدیجه (سلام الله علیها ) پرداخته و ماجرای ازدواج ایشان با پیامبر ( صلی الله علیه و آله و سلم ) را بیان می کند .

سپس به معنای « کوثر » بودن حضرت زهرا (سلام الله علیها ) اشاره کرده و با توجه به آیات و روایات فضایلی از جمله : ام ابیها بودن و داشتن مقام هدایتگری را برای حضرت برشمرده است .

در ادامه جریان غصب فدک و دفاع حضرت زهرا (سلام الله علیها ) را به طور مختصر بیان کرده و اشاره ای کوتاه به محتوای خطبه فدک و حمایت حضرت زهرا (سلام الله علیها ) از ولایت و مقام محدثه بودن آن بزرگوار داشته است .

در انتها نیز روایتی جامع از حضرت زهرا (سلام الله علیها ) در زمینه ویژگی های محبین و شیعه های واقعی اهل بیت ( علیهم السلام ) بیان نموده است .

­

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان