دوشنبه, 02 مهر,1403

­

چهارشنبه, 28 شهریور,1397

پیام تسلیت مؤسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس سلام الله علیها به مناسبت عروج روحانی شهید تولایی

پیام تسلیت مؤسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس سلام الله علیها به مناسبت عروج روحانی شهید تولایی

موسسه علمي تحقيقي مكتب نرجس سلام الله عليها با اعتقاد بر اينكه حفظ ارزش های اسلامی ثمره خون هزاران شهید است، ضمن عرض تسليت شهادت حجت الاسلام تولايي خواستار برخورد قاطعانه با مسببان اين فاجعه مي باشد. با توجه به تصويب قانون «حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر» ، اين امر می‌تواند پشتوانه خوبی باشد تا آسوده‌تر و محکم‌تر با اخلالگران نظم اجتماعی و عمومی برخورد گردد و بستر ترویج معروف را فراهم و منکر را ریشه‌کن سازد.­

بسم الله الرحمن الرحيم

وَ المُؤمِنونَ وَ المُؤمِناتُ بَعضُهُم اَولیآءُ بَعضٍ یأمُرونَ بِالمَعروفِ وَ ینهَونَ عَنِ المُنکَرِ وَ یقیمونَ الصَّلوةَ وَ یؤتونَ الزَّکوة؛(توبه آیه71)

همزمان با عزاداري حسيني در يوم العباس، خبر عروج طلبه مدرسه علمیه نورالرضا علیه السلام مشهد كه در روز پنجشنبه 15 شهریور 97 مورد حمله فردی ناشناس ­قرار گرفته بود، قلب هر انساني را لبريز از اندوه مي نمايد.

قطعا رسالت روحانیت، رسالت انبیاء است اما خون به ناحق ريخته حجت الاسلام محمد تولايي حاوي پيام هايي براي ماست. یکی از مهمترین شئون روحانیت حضور فعال در عرصه اجتماع است. روحانیوني كه درد مردم را می فهمند، احساس مسئولیت می کنند و با صلابت وارد میدان می شوند و فریاد می زنند.

پيامبران نیز در راه رسالتشان آزار و اذیت دیدند و عده ای به آنها حمله می کردند. حتی انبیاء که دارای عُلو درجه و مقام بودند در راه رسالتشان تخریب می شدند و مورد هجوم قرار می گرفتند، چون اثرگذارترین ها بودند. بنابراين دليل اينكه هر از چندگاهي روحانیت نیز مورد هجوم قرار می گیرند به این خاطر است که قشر اثرگذاری هستند.

موضوع امر به معروف و نهی از منکر از جمله مواردی است که ضامن پایداری اسلام و ارزش های آن در جامعه بوده و باید از سوی مردم و مسئولان مورد توجه جدی باشد.

محمد تولایی، 27 ساله، متاهل، طلبه مدرسه علمیه نورالرضا علیه السلام و امام جماعت یکی از مساجد مشهد در شرايطي جان به جان آفرین تسلیم کرد كه هنوز زمینه های اجرایی این فریضه در جامعه فراهم نشده است و دلیل آن شهید کردن چندین آمر به معروف در کشور است.

مجلس شورای اسلامی طی مصوبه ای چهارچوب امر به معروف و نهی از منکر را مشخص کرده است که امیدواریم شاهد عملیاتی شدن آن در جامعه باشیم

موسسه علمي تحقيقي مكتب نرجس سلام الله عليها با اعتقاد بر اينكه حفظ ارزش های اسلامی ثمره خون هزاران شهید است، ضمن عرض تسليت شهادت حجت الاسلام تولايي خواستار برخورد قاطعانه با مسببان اين فاجعه مي باشد. با توجه به تصويب قانون «حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر» ، اين امر می‌تواند پشتوانه خوبی باشد تا آسوده‌تر و محکم‌تر با اخلالگران نظم اجتماعی و عمومی برخورد گردد و بستر ترویج معروف را فراهم و منکر را ریشه‌کن سازد.

­

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان