شنبه, 31 شهریور,1403

­

پنجشنبه, 11 آذر,1395

گرامیداشت هفته بسیج در مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس(عليهاالسلام)

گرامیداشت هفته بسیج در مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس(عليهاالسلام)

پایگاه بسیج مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس علیهاالسلام به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج روز شنبه 95/09/06 مراسمی را با همکاری طلاب بسیجی برگزار نمود.

پایگاه بسیج مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس علیهاالسلام به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج روز شنبه 95/09/06 مراسمی را با همکاری طلاب بسیجی برگزار نمود.

برنامه های اجرا شده در این مراسم معنوی شامل: قرائت­ قرآن، پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، بررسی­ یکی از شاخصه های انقلابی بودن، پخش کلیپ کلام رهبری درباره بسیج و سخنرانی خانم تهرانیان (استاد بسیجی حوزه) پیرامون "نقش زنان در بسیج و مسئولیت و وظایف زنان با توجه به بیانات اخیر مقام معظم رهبری" بود.

ایشان ضمن اشاره به نقش زنان و بصیرت -که مورد تأکید رهبری است- نسبت به زمان حاضر و اینکه دشمنان ما تریبون زنان جهت احقاق حقوق ما شده اند، به ضرورت وجود پیش نیازهای بصیرت خاطر نشان کرده و "تقوا" و "اخلاص" را مهم­ترین این پیش نیازها دانست و افزود: در این صورت است که خداوند به انسان قوه تشخیص (فرقان) خواهد داد و می­تواند با بصیرت طی طریق نماید.

خانم طهرانیان سپس با طرح چند سئوال مطالباتی را برای زنان خواستار شده و گفت: اول ندای ما به مسئولان است؛ چرا در پست های اجتماعی، فعالیت های شغلی، مناسب حکومتی هر زمان بحثی به میان آمد، تساوی حقوق زنان مطرح شد اما هیچ کس حرف از تکلیف الهی نمی زند؟ هیچ کس حرفی از مسئولیت زن مسلمان نمی زند؟ و هنوز تحت عناوینی همچون برابری حقوق و آزادی به رفع تبعیض از زنان می­پردازند!

دوم؛ به تمام ساختارهای اجتماعی و اقتصادی جهان و کشورمان معترضیم که چرا وقتی زنان ما را به بهانه حفظ بخشی از سنگر اقتصادی به جامعه می کشانید ندای داد و فغان فرزندانشان را در مهدکودک ها نمی شنوید؟ و ما را به دامن دو دستاورد غرب که خانه سالمندان و مهدکودک ها بودند، می­اندازید. سالمندانمان را گرفتند تا گذشته ها را نیاموزیم و کودکانمان را گرفتند تا آینده دینی و اسلامی را نسازند.

سوم؛ اعتراض ما به کسانی است که با شعار فریبنده دهکده جهانی از طریق رسانه فضای مجازی، سعی در یکی کردن فرهنگ­ها دارند به ویژه این که دیگر تشخیص صحیح از غلط در این اوضاع سخت شده است.

و چهارم؛ ما به جامعه فرهنگی فیلمساز کشورمان معترضیم که یک الگوی جامع زن ایرانی مسلمان فرهیخته را به نمایش نمی گذارند و متولی امور زنان در سینمای امروز فیلم سازانی مانند خانم تهمینه میلانی و منیژه حکمت هستند که در تلاش برای دفاع از حقوق زنانند؛ اما خواسته یا ناخواسته از بسیاری از قوانین فقهی خانواده غافل شده­اند.

این استاد حوزه در پایان حدیثی از امیرالمومنین علیه السلام به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج روز شنبه 95/9/6 مراسمی را با همکاری طلاب بسیجی برگزار نمود.روایت کرد که فرمودند: «أیها الناس ألان، ألان! من قبل الندم ، و من قبل أن تقول نفس یا حسرتی علی ما فرطت فی جنب الله» ای مردم هم اینک و الان و الان را دریابید پیش از آنکه پشیمان شوید و پیش از آنکه هرکس بگوید دریغا در کار خدا کوتاهی کردم. و درنتیجه یادآور شد: از آن جا که فرصت ما کم و مسئولیت، فراوان است؛ لازم است جامعه زنان که نیمی از جهان را تشکیل می­دهند و نیمی دیگر در دامن آنان تربیت می­شوند به سمت شناخت وظیفه و تأثیرگذاری در پیکره خانواده و اجتماع پیش روند.

روابط عمومی مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس (عليها السلام)

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان