دوشنبه, 02 مهر,1403

­

یکشنبه, 08 مهر,1397

گرامیداشت یاد شهدا و هفته دفاع مقدس در مکتب نرجس (علیهاالسلام)

گرامیداشت یاد شهدا و هفته دفاع مقدس در مکتب نرجس (علیهاالسلام)

واحد فرهنگی مکتب نرجس (علیهاالسلام) روز شنبه هفتم مهر ماه ضمن دعوت از طلاب خانواده شهید، یاد و خاطره شهدا را گرامی داشت.

در این برنامه پس از قرائت قرآن، خانم شایسته خوی (مدیریت) به طلاب خانواده شهید و فرماندهان دفاع مقدس خوش آمد گفت و سپس خانم شریف الحسینی (مدیر مجتمع فرهنگی بیت الزهرا(علیهاالسلام) ) به ایراد سخنرانی پرداخت.

ایشان در ابتدا گفت: در بیان پیامبر اکرم(ص) بری داریم که بالاتر از آن نداریم و آن شهادت در راه خداست. پیامبر 5 امتیاز برای شهید مطرح می کنند که هیچ کس این امتیازات را ندارد در دعای ماه رمضان مکرر داریم "اللهم ارزقنا قتلا فی سبیلک". از همه عزیزان می خواهیم شفاعت شهیدانتان را برای ما بگیرید امیداوریم با اعمالمان خون به دل شهدا نکنیم و اجراین شهیدان را با درست درس خواندن و درست فعالیت کردن و درست ماموریت انجام دادن پاس بداریم. پیامبر اکرم(ص) می فرمایند: همه ی آنانی که قبض روح می شوند حضرت عزرائیل و سایر ملائک قبض روح می کنند اما شهید را خدا قبض روح می کند، همه ی کسانی که قبض روح می شوند باید غسل داده شوند اما شهید در راه خدا نیاز به غسل ندارد، همه ی کسانی که قبض روح می شوند باید کفن به تن کنن اما شهید کشته شده در معرکه و در راه خدا نیاز به کفن ندارد و با لباس مقدس رزم و جهادش دفن میشود، همه ی کسانی که قبض روح می شوند مرده حساب می شوند اما­ شهید زنده است "احیا ء عند ربهم یرزقون".

­

خانم شریف الحسینی سپس با قرائت بخش هایی از وصیت نامه برادر شهیدش گفت: برادرم تاکید روی تعلیم و تربیت داشتند شهید برای پسرشان در وصیت نامه نوشتند: محمد پسرم بی دلیل نام تو را محمد انتخاب نکردم تو اهدایی او هستی امیدوارم در راه اسلام آنقدر فداکاری کنی تا پیامبر(ص) از تو راضی و خشنود باشد. ایشان در وصیت به خواهرانش نوشته است : در تربیت فرزندانتان هرچه می توانید تلاش کنید چون آنها مادران و پدران فردای جامعه هستند و تاکید کردند: دغدغه دین داشته باشیم، تنها کاری که در این موقعیت جامعه باید خوب انجام بدهیم این است. برنامه ریزی کنیم ­و بدانیم که با حضرت فاطمه زهرا (س) اعمالمان سنجیده میشود.

وی در ادامه گوشه هایی از سیره و روش زندگی این شهید بزرگوار را عنوان داشته افزود: از زمانی که برادرم کودک بود و مدرسه نمی رفت پدرم او را می فرستاد مغازه سرکوچه تا کار کند و یاد بگیرد، در دوران مدرسه رفتار کاری را تمرین می کردند و تمام تابستان را داروخانه کار می کرد تا تخصص یاد بگیرد بعد از اتمام تحصیل معماری دانشگاه فردوسی قبول شد و بلافاصله بعد از دانشگاه قبول شد برای اینکه به خارج برود که انقلاب پیروز شد لذا مسئول زمین شهری شد و زمین ها را توانست به اهلش برساند و پیشنهاد وزارت را ­قبول نکرده و به سپاه ملحق شده بود. همیشه می گفت: ­به طول عمر نگاه نکنید به عمق کار نگاه کنید. به بیت المال خیلی اهمیت می داد و ساده زیستی را رعایت کرده و ­سعی کنید تخصصتان را در هر کاری بالا ببرید.

مدیر مجتمع فرهنگی بیت الزهرا در ادامه تاکید کردند: برادرم کلاسهای درس آیت الله مکارم را گوش میداد و نسبت به کلاسهای آیت الله خامنه ای بسیار توصیه می کرد و ارادت داشت . ایشان 8 ماه در مهاباد کار کرد و میگفت بیشترین تخصص هایی که در جنگ به دردم خورد آنجا یاد گرفتم. ویژگی مهم دیگر ایشان اخلاصشان بود. شهادت بسیار سختی هم داشتند و از روی انگشترشان در خاکریز شناسایی شدند.

خانم شریف الحسینی در پایان بیان داشت: قدر انقلاب و اسلام و رهبری را بدانید.

­روابط عمومی مکتب نرجس (علیهاالسلام)

­

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان