شنبه, 31 شهریور,1403

­

پنجشنبه, 13 آبان,1395

گرامیداشت 13 آبان و حضور مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس (علیهاالسلام) مشهد در راهپیمایی

گرامیداشت 13 آبان و حضور مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس (علیهاالسلام) مشهد در راهپیمایی

پایگاه بسیج مؤسسه علمی-تحقیقی مکتب نرجس (علیهاالسلام) روز چهارشنبه 95/8/12 مراسم گرامیداشت 13 آبان را با سخنرانی استاد سیده صدیقه موسوی با موضوع "بصیرت انقلابی و پشتیبانی از ولایت فقیه" در جمع اساتید و طلاب برگزار نمود.

پایگاه بسیج مؤسسه علمی-تحقیقی مکتب نرجس (علیهاالسلام) روز چهارشنبه 95/8/12 مراسم گرامیداشت 13 آبان را با سخنرانی استاد سیده صدیقه موسوی با موضوع "بصیرت انقلابی و پشتیبانی از ولایت فقیه" در جمع اساتید و طلاب برگزار نمود.

در این مراسم ابتدا کلیپ استکبارستیزی (برگرفته از بیانات رهبری) پخش شد و حلقه های صالحین یاوران موعود با موضوعات: دشمنی استکبار جهانی با انقلاب اسلامی، تقابل نظام سلطه و نظام اسلامی و اهداف انقلاب - بصورت آزمون های گروهی- تشکیل شد، سپس خانم موسوی سخنرانی نمود و در پایان نیز مسابقه استکبارستیزی (پرتاب دارت به سیبل پرچم آمریکا، انگلیس و اسراییل) برگزار شد.

شایان ذکر است استاد موسوی در جمع حلقه های یاوران موعود بیان داشت: در مطالعه تاریخ بشری تاکنون یک اصل کلی وجود دارد و آن این است که خداوند هیچگاه انسانها را بحال خود رها نکرده و از ابتدای خلقت در کنار آنها پیامبران، عقل (که رسول باطنی در وجود بشر است) و کتب آسمانی را قرار داده است. بشر برای رسیدن به کمال پیوسته با دو راه هدایت و راه شیطان و ضلالت مواجه است. از سویی دیگر چون انسان دارای اختیار است می تواند مسیر خود را انتخاب کند. شیاطین و شیطان صفت ها تلاش کردند بشر را از مسیر هدایت جدا کنند؛ یعنی هرگاه انسانهایی در مسیر هدایت قدم می گذارند پشت سرشان دشمنانی هم هستند که سعی دارند آنها را از این مسیر جدا کنند. انسانهای هدایت شده گاهی به وساوس شیاطین و شیطان صفتان توجه نکرده و با آن مقابله می کنند، با بصیرت و آگاهی مقاومت کرده و با مکر و حیله آنها مبارزه می کنند و مسیرشان را ادامه می دهند، اما گاهی در برابر مکر و ترفند دشمنان شکست خوده و کوتاه می آیند و شیطان پیروز شده و اینها به مسیر ضلالت می روند.

این استاد حوزه در ادامه یک اصل کلی در این زمینه را اینگونه عنوان داشت: در مسیر ضلالت شیطان گام به گام پیش می رود (لا تَتّبِعوا خُطوات الشّیطان)؛ اگر انسان بصیر و آگاه نباشد، شیاطین غالب شده و او را به مسیر ضلالت می برند تا هنگامی که در اوج وادی ضلالت قرار می گیرد، در آن موقع همانطور که در تاریخ مکرر اتفاق افتاده- یک انقلاب و تحولی روی می دهد و انسان های شریف آمده و خون های پاک ریخته می شود تا افراد گمراه بیدار شده و دوباره به مسیر هدایت بازگردند؛ پس خداوند انسان را رها نمی کند.

وی افزود: در مسیر هدایت باید مراقب بود چون دشمنان ساکت نمی نشینند بلکه همواره با بکارگیری ترفندها و حیله هایی سعی در انحراف انسان دارند. با مروری به گذشته و اینکه وضعیت دوران قبل از انقلاب چقدر اسفبار بود و شراب فروشی ها، قمارخانه ها و ... به اوج خود رسیده بود، در آن هنگام عده ای به رهبری امام خمینی (ره) آمدند و خون پاک خود را فدا نمودند و انقلاب به پیروزی رسید و ارزش های اسلامی مورد اهمیت مردم قرار گرفت. اما دشمن در پشت صحنه در تلاش است تا این ارزشها و مسیر هدایت عوض شود.

ایشان بیان داشت: برای اینکه به اوج ضلالت نرسیم باید پشت سر ولی فقیه زمان پیش برویم و این تنها راه حفظ انقلاب و دستاوردهای انقلاب است که پیرو نایب عام امام زمان مان باشیم. به برکت وجود رهبر بزرگوارمان است که دشمن نتوانسته صد در صد بر ما تسلط پیدا کند و اکنون ما باید مدافع ولی فقیه و پشتیبان حضرت باشیم.

وی با یادآوری تاریخ و زحماتی که پیامبر (صلی ا... علیه و آله) در دوران نبوت خود کشید تا اعراب جاهلی را هدایت کند، گفت: بعد از رحلت نبی مکرم اسلام، سکوت و بی تفاوتی متدینین بود که سبب خانه نشینی امیرالمؤمنین (علیه السلام) شد. تاریخ تکرار می شود؛ امروز هم اگر ما سکوت کنیم و از ولایت دفاع نکنیم و پشتیبان آن نباشیم مطمئناً بدتر از دوران علی بن ابی طالب (علیه السلام) و به مراتب بدتر از دوران قبل از انقلاب را تجربه خواهیم کرد؛ پس از واجبات اجتماعی ماست که پشت سر ولایت فقیه باشیم.

خانم موسوی در پایان سخنان خود گفت: اکنون که انتخابات ریاست جمهوری رو در پیش داریم ببینیم در انتخابات چندین ساله که داشتیم، با بعضی از آنها چه منافعی و در برخی چه مضاری را ملت ما متحمل شده است! و با این تجربه و کسب بصیرت، آگاهی بینش و معرفت واقعی سعی کنیم ضررها تکرار نشود و ما نیز زمینه ساز ظهور مولایمان بوده و مدافع انقلاب و شهدا باشیم.

در پایان قابل ذکر است اجتماع پرشور طلاب، اساتید و کادر اداری مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس (علیهاالسلام) روز پنجشنبه 13 آبان در راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نیز همگام با سایر مردم متدین و انقلابی حضور بهم رسانیدند.

روابط عمومی مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس (علیهاالسلام)

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان